De boerderij (de koe)



Uitwerking van maandag 18 mei tot en met vrijdag 29 mei

- We starten ons thema met een uitstap naar een boerderij in Houthulst, en dit maandag 18 mei. Graag kleertjes aan doen die voldoende warm zijn/mogen vuil worden,  want we zitten een hele dag buiten. De bus zal ons brengen en ook terug komen ophalen.

--> Breng mee: Fruit, koekje, drankje, lunchpakket voor 's middags. 


- We leren over de bouw van een koe.

- We knutselen een koe in de wei.

- We leren een liedje over de boerderijdieren en hun kleintjes.

- We leren over melk en kijken wat we allemaal kunnen maken met melk: pudding, chocomelk, kaas, ...

- We hebben het over de begrippen groot-klein-grootste-kleinste-groter-kleiner-even groot, we sorteren en rangschikken.

- We leren de klank OE.

--> klank verkennen

--> Woorden aanbieden waarin de klank OE zit.

--> Samen zoeken naar woorden waarin de klank OE zit.

- We hebben een boerderijhoek in klas.

- We tekenen krulstaarten van varkentjes met zowel de linker als rechterhand.

- We doen een zoek lotto waarbij kleuters verschillende prenten moeten zoeken op de speelplaats in het thema boerderij.

- Kringgesprek: Het vlees dat wij eten, van waar komt dit?

- We luisteren naar verhaaltjes in het thema 'boerderij'.

- We stempelen woorden na, en leggen letters in de juiste volgorde.


Belangrijke data:

Maandag 18 mei: Uitstap naar de boerderij.

Woensdag 20 mei: individuele foto's en klasfoto's.

Maandag 25 mei: pinkstermaandag, geen school.

Vrijdag 29 mei: Kunstwandeling, allemaal welkom!

Gerelateerde blogberichten

Welkom in de nieuwe klas!

Pijltje

De eerste schoolweek

Pijltje