week 29 sep - 3 okt


Deze week leerden we maar liefst twee woordjes: ijs, en om. Met de klasletterdoos oefenden we de letters en met de letters maakten we zelf woorden. Dit kunnen de leerlingen ook thuis oefenen met hun letterdoosje.

We hadden ook enkele toetsen deze week.

Graag thuis oefenen met lezen in het Hupboek. Oefen ook met het letterdoosje en rekendoosje.

Op maandag leerden we wat een getallenas is. Met Flonflon leerden we fruitsoorten in het Frans zeggen: citron, poire, pomme, banane, orange ...

Op dinsdag leerden we over meer en minder. We leerden over de haai die altijd het meest wil eten. De bekjes < en > stellen de mond van de haai voor.

We kregen een blad mee naar huis met racelezen. Het is de bedoeling dat de leerlingen veel oefenen met lezen. Dit racelezen is een extra motivatie. Op donderdag of vrijdag lazen we de eerste keer. Volgend week lezen we nog 2 keer hetzelfde blad. Hopelijk lezen de leerlingen vlugger met minder fouten.

Ook moesten we in groepen een opdracht doen. Elke leerling kreeg een rol: de baas, de tekenaar, de klok of degene die het materiaal bij de juf haalt. De opdracht was ogen, een neus en een mond teken op post-its. Deze moesten ze dan juist plakken op een wit blad.

Op school zien we vaak spinnen. In de knutselles maakten we kleurrijke spinnenwebben. We gebruikten lijm, zout en waterverf op zwart papier.

Op woensdag kregen de leerlingen een oefenbundel schrijven om de letters en woorden van thema 1 vrijwillig thuis te oefenen. Dit is geen huiswerk.

Op donderdag leerden we 4 manier om rustig te worden: naar rustige muziek luisteren, gemasseerd worden, in zand tekenen en met je ogen dicht op het gras liggen.

Vrijdag lazen we per 2 of per 3 in het Hupboek. Ook juf Agna las met enkele leerlingen. We luisterden goed naar elkaar of er juist gelezen werd.

Ook gingen we naar de kermis! We mochten 3 keer op de kermismolen. Noémi kon de 'floche' pakken! Klik zeker op foto's.

De leerlingen krijgen vanaf maandag een koek van de oudervereniging.  De koeken worden opgegeten in de namiddagspeeltijd. Op maandag moet niemand dus nog een koek meebrengen van thuis. Bedankt oudervereniging!

Een paar leerlingen kregen vorige week een blad mee dat ingevuld dient te worden. Brengen jullie dit zo snel mogelijk mee naar school?

Fijn weekend!

Help je mee?

Dag lieve ouders,

Binnenkort trekken veel klassen eropuit: het bos roept! 🌳✨ Daar horen natuurlijk stevige laarsjes bij. Soms zijn de voeten van kinderen sneller gegroeid dan we denken… Hebben jullie nog rubberlaarsjes die te klein zijn geworden? Breng ze gerust mee naar school. Zo zorgen we er samen voor dat ieder kind met droge voeten het bos kan verkennen en volop van het avontuur geniet! 🐾🍂

 Dankjewel voor jullie warme hulp!

Planning 6 - 10 oktober

Maandag 6 oktober

- Nieuw huiswerk: wiskunde kaap 8 pagina 3. Indienen op donderdag 9/10.

Schrijftoets: letters en woorden ik, an el, eet, aap, ijs
De leerlingen kregen woensdag 1/10 een oefenbundel schrijven mee naar huis.

Geen koek meebrengen van thuis.

Turnen

Dinsdag 7 oktober

Woensdag 8 oktober

Turnen

Donderdag 9 oktober

Dictee: alle letters en woorden

- Nieuw huiswerk: taal in blauw mapje. Indienen op vrijdag 10/10 of maandag 13/10.

Donderdagnamiddag om 13.00u gaan we met het 1ste en 2de leerjaar naar het bos. We zoeken nog mensen die graag willen voeren. Kan jij? Mail dan naar juf Jente of vul dit formulier in.

Vrijdag 10 oktober


Gerelateerde blogberichten

week 12 - 16 september

Pijltje

week 1 - 2 september

Pijltje